Randevu Alma Bilgileri
MHRS Nasıl Ücretlendirilir?
ALO
182 Randevu Hattı acil aramalar kapsamında olmadığından ücretlidir. Bilgi
Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK) ücretlendirmede ana kuralları ve üst
sınırı belirlemektedir. Hem sabit hatlardan hem de cep telefonlarından ALO
182'yi aramak sabit bir telefon hattını aramakla eşdeğerdir. BTK'ya göre
Türkiye'de sabit hatları aramak dakikası en fazla 46,25 kuruştur. Türk-Telekom
dakikası 7-15 kr. arası ücretlendirme yapmakta olup, tarifeler
değişebilmektedir.
GSM
firmaları da BTK'nın belirlediği bu üst sınırı geçemez. Ayrıca vatandaşlarımız
sözleşme veya paketlerinde geçerli olan bedava dakikalarını da
kullanabilmektedirler. Cep veya Sabit telefon şirketinizle iletişime geçerek
ücretlendirme hakkında detaylı bilgi alabilirsiniz.
Sağlık
Bakanlığı'nın bu hat üzerinden gelir elde etmesi ya da vatandaşların telefon
hattına ilave bir ücretin faturalandırılması söz konusu değildir. İnternet ve
akıllı cihazlar (cep telefonu, tablet vs.) üzerinden alınan randevular ise ücretsizdir.
Yeni Üye Kaydımı
Nasıl Yapabilirim?
https://www.hastanerandevu.gov.tr
ya da https://www.mhrs.gov.tr adresinden randevu al bölümüne girdiğinizde, "Yeni Üye" bölümünden sizin belirleyeceğiniz
bir şifre ile üyelik oluşturarak sisteme giriş yapabilirsiniz.
Akıllı cihazınıza
MHRS Mobil uygulamasını indirerek "Yeni Üye"
bölümüne giriş yaptıktan sonra bilgilerinizi girerek Üyelik işleminizi
gerçekleştirebilirsiniz.
Girmiş olduğunuz
bilgilerin Nüfus Müdürlüğü?nde bulunan bilgileriniz ile eşleşmesi
gerekmektedir. Aksi takdirde üyelik işleminizi gerçekleştiremezsiniz.
Parolamı Unuttum Nasıl Öğrenebilirim?
https://www.hastanerandevu.gov.tr
ya da https://www.mhrs.gov.tr adresinden randevu al bölümüne girdiğinizde, daha
önceden üyelik kaydı oluşturmuşsanız "Hatırlamıyorum"
bölümüne geliniz.
Burada
iki yol ile parolanızı yenileyebilir ya da geçici bir parola
oluşturabilirsiniz;
- E-posta
bölümünde T.C. kimlik numaranızı ve sistemde kayıtlı e-postanızı yazınız;
mail adresinize gelen parola yenileme linkini kullanarak yeni parolanızı
belirleyebilirsiniz.
- SMS
bölümünde sisteme kayıtlı cep telefonu numaranızı yazınız ve telefonunuza
gelen onay kodunu ekrandaki alana giriş yaparak yeni parolanızı
belirleyebilirsiniz.
- Geçici Parola bölümünden yararlanabilirsiniz.
"Geçici Parola" uygulamasını kullanmak isterseniz daha önceden
e-Devlet ile giriş yaparak "İleri Seviye Güvenlik" alanından bir
PIN oluşturmuş ve SMS ile "Geçici Parola" gönderim özelliğini
kullanabilmek için onay vermiş olmanız gerekmektedir.
Eğer
ilk 2 yoldan herhangi biriyle parola yenilemeyi deneyip uyumsuzluk uyarısı
alırsanız, sistem size kimlik bilgileriniz ile parola yenileyebilmeniz için
yeni bir alternatif sunabilir. Ancak bu alternatif yöntemden faydalanabilmek
için daha önceden hesabınızdan gizli soru - cevap ve resminizi seçmiş olmanız
gerekmektedir. Gelen ekrandan "Kimlik bilgileriniz
ile parolanızı yenileyiniz" butonuna tıklayıp doğru bilgileri
girdikten sonra parola yenileme ekranına ulaşabileceksiniz. Eğer bu seçenek ile
karşılaşmıyorsanız kendinize daha önce gizli soru cevap ve resim seçmediğiniz
anlamına gelmektedir.
Eğer
bu yöntem ile de parolanızı yenileyemiyorsanız "e-Devlet
şifreniz ile sisteme giriş yapın" butonunu kullanarak randevu
sistemine erişebilir, hesap bilgileri kısmından iletişim bilgileriniz,
parolanız ve gizli soru-cevap ve resminizi güncelleyebilirsiniz.
Randevu Nasıl
Alınır?
MHRS Randevu alma
ana kanalları şu şekildedir: ALO 182 çağrı merkezi, MHRS web sitesi
(https://www.hastanerandevu.gov.tr / https://www.mhrs.gov.tr), MHRS mobil
uygulaması
MHRS üzerinden
randevu alabilmek için ALO 182 hattımızı arayarak operatörlerimizden destek
alabilirsiniz.
Web'den randevu
almak için; Daha önceden üyelik kaydınız yok ise "Randevu Al"
butonuna tıkladıktan sonra gelen ekrandan "Üye
Ol" seçeneğini tıklayarak üyelik işleminizi
gerçekleştirebilirsiniz. Eğer üyeliğiniz mevcut ise kimlik numaranız ve
şifrenizle istediğiniz hastane ve hekimi seçerek randevunuzu
oluşturabilirsiniz.
MHRS mobilde randevu
almak için ise akıllı cihazınızın uygulama marketinden MHRS uygulamasını
indirerek üyelik kaydınız yoksa oluşturabilir, var ise kimlik numaranız ve
şifreniz ile giriş yaparak randevunuzu alabilirsiniz.
Randevularımı Nasıl Görüntüleyebilirim?
Randevu
bilgilerinize erişebilmek için aşağıdaki seçenekleri kullanabilirsiniz.
- https://www.hastanerandevu.gov.tr
ya da https://www.mhrs.gov.tr adresinden randevu al bölümüne girdiğinizde
kimlik numaranız ve şifreniz ile giriş yaptıktan sonra "Randevu Geçmişi" kısmından
randevularınızı görebilirsiniz.
- Akıllı
cihazınızdan MHRS Mobile giriş yaptıktan sonra açılan ekranda randevu
geçmişini seçerek aldığınız randevuları görebilirsiniz.
- ALO
182 çağrı merkezimizi arayarak da bilgi güvenliği kapsamında sorulan
sorulara doğru cevap vermeniz halinde ileriye dönük randevularınız
hakkında bilgi alabilirsiniz.
Randevumu Nasıl İptal Edebilirim?
Randevunuzu
iptal edebilmek için aşağıdaki seçenekleri kullanabilirsiniz.
- https://www.hastanerandevu.gov.tr
ya da https://www.mhrs.gov.tr adresinden randevu al bölümüne girdiğinizde,
kimlik numaranız ve şifreniz ile giriş yaptıktan ekranın üst bölümünde yer
alan "Randevu Geçmişi" kısmından randevularınızı görebilir,
iptal etmek istediğiniz randevunun sağ tarafındaki "İptal Et" butonuna basarak randevunuzu iptal
edebilirsiniz.
- Akıllı
cihazınızdan MHRS Mobile giriş yaptıktan sonra açılan ekranda
"Randevu Geçmişi" kısmından randevularınızı görebilir, iptal
etmek istediğiniz randevunun alt kısmındaki "İptal
Et" butonuna basarak randevunuzu iptal edebilirsiniz.
- ALO
182 çağrı merkezimizi arayarak da bilgi güvenliği kapsamında sorulan
sorulara doğru cevap vermeniz halinde randevu iptal işleminizi
gerçekleştirebilirsiniz.
Aile Fertlerim İçin
Nasıl Randevu Alabilirim?
İşlemler T.C. Kimlik
numarası üzerinden yapıldığından bütün aile fertleriniz için ayrı ayrı kendi
Kimlik numaraları ve kimlik bilgileri ile hesap oluşturmanız gerekmektedir.
İsterseniz aile fertleri için üye kaydı oluştururken hepsinde aynı mail adresi
ve telefon numarasını kullanabilirsiniz.
Üyelik kaydı
oluşturduğunuz aile fertlerinizin kimlik numarası ve parolası ile
https://www.hastanerandevu.gov.tr , https://www.mhrs.gov.tr veya MHRS Mobil
uygulamasından giriş yaparak aile fertleriniz için randevu alabilirsiniz. Bunun
yanı sıra Alo182 çağrı merkezimizi arayarak da aile fertleriniz için randevu
alabilirisiniz.
Hesap Bilgilerimi
Nasıl Değiştirebilirim?
https://www.hastanerandevu.gov.tr
ya da https://www.mhrs.gov.tr adresinden randevu al bölümüne girdiğinizde,
kimlik numaranız ve şifreniz ile giriş yaptıktan sonra ekranın üst kısmında yer
alan "Hesap Bilgilerim" kısmından
ilgili değişikliği yapabilirsiniz.
MHRS Mobil uygulamasından
da kimlik numaranız ve şifrenizle giriş yaparak "Hesap
Bilgileri" bölümünden istediğiniz değişikliği yapabilirsiniz.
MHRS'den En Erken
Ne Zamana Randevu Alabilirim?
Sağlık Bakanlığına
bağlı hastaneler ve ağız ve diş sağlığı merkezlerine sabah saat 07:00'ye kadar
aynı gün içerisine, 07:00'den sonra ise en erken 1, en geç 15 gün sonrasına
randevu oluşturabilirsiniz.
Aile hekimlerinden
de aynı güne (en erken yarım saat sonrasına) , en geç 15 gün sonrasına randevu
alınabilmektedir.
MHRS'den Aynı Güne
En Fazla Kaç Randevu Alabilirim?
Saat ve
poliklinikler farklı olmak kaydıyla aynı güne kurum başına en fazla iki randevu
alınabilmektedir.
Randevu Süresinde
Kısıtlama Var mıdır?
Randevu süresi her
poliklinik ve hekime bağlı olarak, en az 10, en fazla 60 dk'ya kadar farklılık
gösterebilmektedir. Tedavi süresinin planlanması hastane yönetimindedir.
Mobil Cihazlarda
MHRS Uygulaması Var mı?
"MHRS
Mobil" uygulaması, Android, IOS ve Windows işletim sistemlerine sahip
akıllı cihazlarda (telefon, tablet) kullanılmaktadır. "MHRS Mobil"i
cihazınızın kullandığı uygulama marketinden (App Store, Play Store vs.)
ücretsiz olarak indirebilirsiniz.
Randevu Saatinden
Ne kadar Önce Hastanede Bulunmam Gerekiyor?
Hastane kayıt
işlemlerinizin yapılabilmesi için randevunuzdan en az 15 dakika önce hasta
kayıt birimine başvurmanız gerekmektedir.
Unutulan ya da
Gidilemeyen Randevuda Ne Gibi İşlem Yapılır?
Herhangi bir nedenle
almış olduğunuz randevunuza gidememeniz durumunda muayene katkı payı
ödemezsiniz. Başka vatandaşlarımızın muayene haklarına engel olmamak adına
lütfen gidemeyeceğiniz randevularınızı iptal ediniz. Randevu iptal işlemi
randevudan 60 dakika öncesine kadar yapılabilmektedir.
Soru ve sorunlarınız için Sağlık Bakanlığı Merkezi Hekim Randevu Sistemi yardimmasasi@mhrs.gov.tr adresini kullanarak ulaşabilirisiniz.
Kaynak;
T.C Sağlık Bakanlığı, Merkezi Hekim Randevu Sistemi, Sıkça Sorulan Sorular