Nasıl Randevu Alırım
10 Mayıs 2019

Randevu Alma Bilgileri

MHRS Nasıl Ücretlendirilir?

ALO 182 Randevu Hattı acil aramalar kapsamında olmadığından ücretlidir. Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK) ücretlendirmede ana kuralları ve üst sınırı belirlemektedir. Hem sabit hatlardan hem de cep telefonlarından ALO 182'yi aramak sabit bir telefon hattını aramakla eşdeğerdir. BTK'ya göre Türkiye'de sabit hatları aramak dakikası en fazla 46,25 kuruştur. Türk-Telekom dakikası 7-15 kr. arası ücretlendirme yapmakta olup, tarifeler değişebilmektedir.

GSM firmaları da BTK'nın belirlediği bu üst sınırı geçemez. Ayrıca vatandaşlarımız sözleşme veya paketlerinde geçerli olan bedava dakikalarını da kullanabilmektedirler. Cep veya Sabit telefon şirketinizle iletişime geçerek ücretlendirme hakkında detaylı bilgi alabilirsiniz.

Sağlık Bakanlığı'nın bu hat üzerinden gelir elde etmesi ya da vatandaşların telefon hattına ilave bir ücretin faturalandırılması söz konusu değildir. İnternet ve akıllı cihazlar (cep telefonu, tablet vs.) üzerinden alınan randevular ise ücretsizdir.

Yeni Üye Kaydımı Nasıl Yapabilirim?

https://www.hastanerandevu.gov.tr ya da https://www.mhrs.gov.tr adresinden randevu al bölümüne girdiğinizde, "Yeni Üye" bölümünden sizin belirleyeceğiniz bir şifre ile üyelik oluşturarak sisteme giriş yapabilirsiniz.

Akıllı cihazınıza MHRS Mobil uygulamasını indirerek "Yeni Üye" bölümüne giriş yaptıktan sonra bilgilerinizi girerek Üyelik işleminizi gerçekleştirebilirsiniz.

Girmiş olduğunuz bilgilerin Nüfus Müdürlüğü?nde bulunan bilgileriniz ile eşleşmesi gerekmektedir. Aksi takdirde üyelik işleminizi gerçekleştiremezsiniz.

Parolamı Unuttum Nasıl Öğrenebilirim?

https://www.hastanerandevu.gov.tr ya da https://www.mhrs.gov.tr adresinden randevu al bölümüne girdiğinizde, daha önceden üyelik kaydı oluşturmuşsanız "Hatırlamıyorum" bölümüne geliniz.

Burada iki yol ile parolanızı yenileyebilir ya da geçici bir parola oluşturabilirsiniz;

  1. E-posta bölümünde T.C. kimlik numaranızı ve sistemde kayıtlı e-postanızı yazınız; mail adresinize gelen parola yenileme linkini kullanarak yeni parolanızı belirleyebilirsiniz.
  2. SMS bölümünde sisteme kayıtlı cep telefonu numaranızı yazınız ve telefonunuza gelen onay kodunu ekrandaki alana giriş yaparak yeni parolanızı belirleyebilirsiniz.
  3. Geçici Parola bölümünden yararlanabilirsiniz. "Geçici Parola" uygulamasını kullanmak isterseniz daha önceden e-Devlet ile giriş yaparak "İleri Seviye Güvenlik" alanından bir PIN oluşturmuş ve SMS ile "Geçici Parola" gönderim özelliğini kullanabilmek için onay vermiş olmanız gerekmektedir.

Eğer ilk 2 yoldan herhangi biriyle parola yenilemeyi deneyip uyumsuzluk uyarısı alırsanız, sistem size kimlik bilgileriniz ile parola yenileyebilmeniz için yeni bir alternatif sunabilir. Ancak bu alternatif yöntemden faydalanabilmek için daha önceden hesabınızdan gizli soru - cevap ve resminizi seçmiş olmanız gerekmektedir. Gelen ekrandan "Kimlik bilgileriniz ile parolanızı yenileyiniz" butonuna tıklayıp doğru bilgileri girdikten sonra parola yenileme ekranına ulaşabileceksiniz. Eğer bu seçenek ile karşılaşmıyorsanız kendinize daha önce gizli soru cevap ve resim seçmediğiniz anlamına gelmektedir.

Eğer bu yöntem ile de parolanızı yenileyemiyorsanız "e-Devlet şifreniz ile sisteme giriş yapın" butonunu kullanarak randevu sistemine erişebilir, hesap bilgileri kısmından iletişim bilgileriniz, parolanız ve gizli soru-cevap ve resminizi güncelleyebilirsiniz.

Randevu Nasıl Alınır?

MHRS Randevu alma ana kanalları şu şekildedir: ALO 182 çağrı merkezi, MHRS web sitesi (https://www.hastanerandevu.gov.tr / https://www.mhrs.gov.tr), MHRS mobil uygulaması

MHRS üzerinden randevu alabilmek için ALO 182 hattımızı arayarak operatörlerimizden destek alabilirsiniz.

Web'den randevu almak için; Daha önceden üyelik kaydınız yok ise "Randevu Al" butonuna tıkladıktan sonra gelen ekrandan "Üye Ol" seçeneğini tıklayarak üyelik işleminizi gerçekleştirebilirsiniz. Eğer üyeliğiniz mevcut ise kimlik numaranız ve şifrenizle istediğiniz hastane ve hekimi seçerek randevunuzu oluşturabilirsiniz.

MHRS mobilde randevu almak için ise akıllı cihazınızın uygulama marketinden MHRS uygulamasını indirerek üyelik kaydınız yoksa oluşturabilir, var ise kimlik numaranız ve şifreniz ile giriş yaparak randevunuzu alabilirsiniz.

Randevularımı Nasıl Görüntüleyebilirim?

Randevu bilgilerinize erişebilmek için aşağıdaki seçenekleri kullanabilirsiniz.

  1. https://www.hastanerandevu.gov.tr ya da https://www.mhrs.gov.tr adresinden randevu al bölümüne girdiğinizde kimlik numaranız ve şifreniz ile giriş yaptıktan sonra "Randevu Geçmişi" kısmından randevularınızı görebilirsiniz.
  2. Akıllı cihazınızdan MHRS Mobile giriş yaptıktan sonra açılan ekranda randevu geçmişini seçerek aldığınız randevuları görebilirsiniz.
  3. ALO 182 çağrı merkezimizi arayarak da bilgi güvenliği kapsamında sorulan sorulara doğru cevap vermeniz halinde ileriye dönük randevularınız hakkında bilgi alabilirsiniz.

Randevumu Nasıl İptal Edebilirim?

Randevunuzu iptal edebilmek için aşağıdaki seçenekleri kullanabilirsiniz.

  1. https://www.hastanerandevu.gov.tr ya da https://www.mhrs.gov.tr adresinden randevu al bölümüne girdiğinizde, kimlik numaranız ve şifreniz ile giriş yaptıktan ekranın üst bölümünde yer alan "Randevu Geçmişi" kısmından randevularınızı görebilir, iptal etmek istediğiniz randevunun sağ tarafındaki "İptal Et" butonuna basarak randevunuzu iptal edebilirsiniz.
  2. Akıllı cihazınızdan MHRS Mobile giriş yaptıktan sonra açılan ekranda "Randevu Geçmişi" kısmından randevularınızı görebilir, iptal etmek istediğiniz randevunun alt kısmındaki "İptal Et" butonuna basarak randevunuzu iptal edebilirsiniz.
  3. ALO 182 çağrı merkezimizi arayarak da bilgi güvenliği kapsamında sorulan sorulara doğru cevap vermeniz halinde randevu iptal işleminizi gerçekleştirebilirsiniz.

Aile Fertlerim İçin Nasıl Randevu Alabilirim?

İşlemler T.C. Kimlik numarası üzerinden yapıldığından bütün aile fertleriniz için ayrı ayrı kendi Kimlik numaraları ve kimlik bilgileri ile hesap oluşturmanız gerekmektedir. İsterseniz aile fertleri için üye kaydı oluştururken hepsinde aynı mail adresi ve telefon numarasını kullanabilirsiniz.

Üyelik kaydı oluşturduğunuz aile fertlerinizin kimlik numarası ve parolası ile https://www.hastanerandevu.gov.tr , https://www.mhrs.gov.tr veya MHRS Mobil uygulamasından giriş yaparak aile fertleriniz için randevu alabilirsiniz. Bunun yanı sıra Alo182 çağrı merkezimizi arayarak da aile fertleriniz için randevu alabilirisiniz.

Hesap Bilgilerimi Nasıl Değiştirebilirim?

https://www.hastanerandevu.gov.tr ya da https://www.mhrs.gov.tr adresinden randevu al bölümüne girdiğinizde, kimlik numaranız ve şifreniz ile giriş yaptıktan sonra ekranın üst kısmında yer alan "Hesap Bilgilerim" kısmından ilgili değişikliği yapabilirsiniz.

MHRS Mobil uygulamasından da kimlik numaranız ve şifrenizle giriş yaparak "Hesap Bilgileri" bölümünden istediğiniz değişikliği yapabilirsiniz.

MHRS'den En Erken Ne Zamana Randevu Alabilirim?

Sağlık Bakanlığına bağlı hastaneler ve ağız ve diş sağlığı merkezlerine sabah saat 07:00'ye kadar aynı gün içerisine, 07:00'den sonra ise en erken 1, en geç 15 gün sonrasına randevu oluşturabilirsiniz.

Aile hekimlerinden de aynı güne (en erken yarım saat sonrasına) , en geç 15 gün sonrasına randevu alınabilmektedir.

MHRS'den Aynı Güne En Fazla Kaç Randevu Alabilirim?

Saat ve poliklinikler farklı olmak kaydıyla aynı güne kurum başına en fazla iki randevu alınabilmektedir.

Randevu Süresinde Kısıtlama Var mıdır?

Randevu süresi her poliklinik ve hekime bağlı olarak, en az 10, en fazla 60 dk'ya kadar farklılık gösterebilmektedir. Tedavi süresinin planlanması hastane yönetimindedir.

Mobil Cihazlarda MHRS Uygulaması Var mı?

"MHRS Mobil" uygulaması, Android, IOS ve Windows işletim sistemlerine sahip akıllı cihazlarda (telefon, tablet) kullanılmaktadır. "MHRS Mobil"i cihazınızın kullandığı uygulama marketinden (App Store, Play Store vs.) ücretsiz olarak indirebilirsiniz.

Randevu Saatinden Ne kadar Önce Hastanede Bulunmam Gerekiyor?

Hastane kayıt işlemlerinizin yapılabilmesi için randevunuzdan en az 15 dakika önce hasta kayıt birimine başvurmanız gerekmektedir.

Unutulan ya da Gidilemeyen Randevuda Ne Gibi İşlem Yapılır?

Herhangi bir nedenle almış olduğunuz randevunuza gidememeniz durumunda muayene katkı payı ödemezsiniz. Başka vatandaşlarımızın muayene haklarına engel olmamak adına lütfen gidemeyeceğiniz randevularınızı iptal ediniz. Randevu iptal işlemi randevudan 60 dakika öncesine kadar yapılabilmektedir.



Soru ve sorunlarınız için Sağlık Bakanlığı Merkezi Hekim Randevu Sistemi
yardimmasasi@mhrs.gov.tr adresini kullanarak ulaşabilirisiniz.

Kaynak;
T.C Sağlık Bakanlığı, Merkezi Hekim Randevu Sistemi, Sıkça Sorulan Sorular